Convenience er in - danskerne vil have mere fisk i de nemme retter

 

Mange danskere stræber efter en sund livsstil med sunde måltider. Men når man har en travl hverdag, kan det være svært at finde tid til at stå i køkkenet. Convenience er i fremgang, og ifølge en ny YouGovundersøgelse, som fiskekampagnen 2gangeomugen står bag, ønsker danskerne mere fisk i de nemme løsninger.

 

Hent pressemeddelelsen her.

Presssemeddelelse, november 2018

Fiskekampagnen ‘2gangeomugen’ flytter ind hos Landbrug & Fødevarer

Foreningen Fiskebranchen er lukket ned, og den videre drift af kampagnen ‘2gangeomugen’ er nu i hænderne på erhvervsorganisationen Landbrug & Fødevarer, hvor man ser frem til at drive ‘2gangeomugen’ videre.

 

Hent pressemeddelelsen her

Pressemeddelelse september 2017

Fokus på torskefiskene: Kuller, kulmule, brosme og sej

Den norske opdrætslaks er danskernes suveræne favorit på middagsbordet, og det er på trods af, at vi samtidig eksporterer 85-90 pct. af vores egne danske fiskearter til udlandet. Eksempelvis er fersk dansk kulmule, der er en velsmagende dansk torskefisk, storsælgende i Italien. Hvad skal der til for at friske og, ikke mindst, bæredygtige fiskearter som de danske torskefisk – kuller, sej, brosme, hvilling og kulmule – bliver efterspurgte og populære valg i køledisken herhjemme? Fiskebranchen, Netto, leverandøren Brdr. Schlie og fiskegrossisten KYST, der har bæredygtigt fiskeri for øje, deler deres erfaringer og bud på løsninger. Læs hele pressemeddelelsen her.

Fiskemarkedet vækster, og danskerne køber mere fersk fisk og flere færdigretter med fisk på køl end tidligere. Hele 71 procent af os køber vores fisk i supermarkederne. Men det er primært gamle kendinge som laks og rødspætte, der lander i de danske indkøbskurve. Og det er endda på trods af, at vi har friske danske sæsonfisk lige rundt omkring os, der ikke kun er sunde, de er også bæredygtige og miljørigtige at spise.

 

Derfor gør COOP sammen med Fiskebranchen en ekstra indsats for at få danskerne til at vælge flere danske fisk i sæson og imødekomme den målgruppe, der gerne vil have frisk fisk, og som tænker på bæredygtighed.
Læs hele pressemeddelelsen her.

Pressemeddelelse Maj 2017

Kampagne får supermarkeder og discountbutikker med i kampen om mere dansk fisk på spisebordet

Kampagnen ”Spis Dansk Fisk” har netop kørt for andet år i træk. I den forbindelse har Fiskebranchen fået lavet en analyse, som bl.a. viser, at forbrugerne primært handler fisk hos supermarkederne og helst vil spise fisk fra danske farvande.

Derfor appellerer Fiskebranchen nu til, at supermarkeder og discountbutikker sætter fokus på danske fisk, så danske fisk i sæson såsom hornfisk, kulmule, kuller og mørksej nemmere finder vej i indkøbskurven. Rema1000 er med på ideen.

Læs hele pressemeddelelsen her.

Download 'Bagt torsk'

Dowload kampagnebillede her

 

 

Få ugens to opskrifter!